بهترین زمان مصرف قهوه برای چربی‌سوزی

بهترین قهوه برای چربی سوزی

هرچند هیچ راه‌حل جادویی برای کاهش وزن وجود ندارد، اما تحقیقات جدید نشان می‌دهند که اگر به‌دنبال کاهش چند کیلوگرم از چربی‌های اضافی بدن خود هستید، قهوه می‌تواند یک مکمل سالم در رژیم غذایی شما باشد. در واقع امروزه ثابت شده است که قهوه به‌دلیل توانایی بالایی که در تنظیم اشتها و بهبود متابولیسم بدن دارد، می‌تواند به‌عنوان یک نوشیدنی سالم در رژیم‌های لاغری گنجانده شود و همچنین، قهوه با توجه به دارا بودن کافئین باعث رفع خستگی و افزایش انرژی بدن می‌شود.

البته تاثیر قهوه در کاهش وزن برای همه یکسان نیست و به عوامل مختلفی مانند سن، وزن و.. بستگی دارد. اما ببینیم که قهوه چگونه می‌تواند بر وزن شما تأثیر بگذارد و اینکه آیا زمان یا نحوه نوشیدن آن در کاهش وزن تفاوتی ایجاد می‌کند یا خیر؟ همچنین در مورد خرید تجهیزات قهوه نکاتی را به شما ارائه خواهیم کرد تا بتوانید بهترین قهوه تمام عمرتان را نوش‌جان کنید. پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید!

بهترین زمان مصرف قهوه برای چربی سوزی چه زمانی است؟

اگر برای خرید تجهیزات قهوه اقدام کرده‌اید ولی هنوز نمی‌دانید که بهترین زمان برای دم‌کردن و نوشیدن این معجون انرژی‌زا چه زمانی از روز است، باید بدانید که بهترین زمان برای مصرف قهوه برای داشتن شکمی صاف و کاهش وزن، بعد از صبحانه یا نیم ساعت قبل از ورزش است. نوشیدن قهوه بدون شکر با معده خالی (مانند بعد از بیدارشدن از خواب)، احتمالا به کاهش وزن کمکی نمی‌کند و حتی می‌تواند به افزایش وزن هم منجر شود!

بهترین زمان برای مصرف قهوه
بهترین زمان برای مصرف قهوه

طرز تهیه قهوه در خانه 

یکی از روبه‌رشدترین روش‌های تهیه قهوه در خانه این است که با خرید تجهیزات قهوه نسبتا گران‌قیمتی مثل دستگاه اسپرسوساز، به‌راحتی اسپرسوی سینگل یا دوبل خود را در منزل تهیه کنید! اما بیایید چندین روش ساده‌تر و ارزان‌تر را هم بررسی کنیم:

روش چکانه‌ای: مخروط قهوه

روش چکانه‌ای: مخروط قهوه
مخروط قهوه

یکی از قدیمی‌ترین، ساده‌ترین، سریع‌ترین و ارزان‌ترین روش‌های دم‌کردن قهوه، روش قطره‌ای یا چکانه‌ای با استفاده از مخروط قهوه و یک فیلتر کاغذی است. در این روش، آب داغ به‌طور یکنواخت روی پودر قهوه در یک فیلتر کاغذی ریخته می‌شود. با نیروی جاذبه، قهوه دم‌شده به‌آرامی و مستقیماً در فنجان یا ظرف کوچک می‌چکد. مخروط‌های قهوه از پلاستیک، شیشه، فولاد ضدزنگ یا سرامیک ساخته شده‌اند. شکل مخروط و فیلترهای آن بر طعم قهوه نهایی تأثیر می‌گذارد. 

پلانجر/پرس: فرنچ پرس

خرید فرنچ پرس
خرید فرنچ پرس

روش فرنچ پرس که در سال 1929 ابداع شد، به‌عنوان ساده‌ترین روش برای دم‌کردن قهوه‌ای خوش شماره شناخته می‌شود و انصافا طعم‌ بهتری را نسبت به هر روش دیگر تقدیم شما می‌کند. در این روش، قهوه آسیاب‌شده در آب داغ خیسانده و صاف می‌شود.

بنابراین، اسانس‌های معطر، کافئین و آنتی‌اکسیدان‌های قهوه بهتر پخش و حفظ می‌شوند و خالص‌ترین طعم‌ قهوه را به‌جا می‌گذارند و برای علاقه‌مندان به قهوه که از طعم لذیذ، رسا و پیچیده آن لذت می‌برند، مناسب است. پس شاید وقت آن رسیده تا برای خرید تجهیزات قهوه و خرید فرنچ پرس رویایی خود اقدام کنید!

موکاپات

خرید موکاپات
خرید موکاپات

موکاپات در اصل در سال 1933 توسط آلفونسو بیالتی به ثبت رسیده است. این نوع قهوه‌ساز سبک با استفاده از اجاق گاز، از فشار بخار آب جوشیده در قسمت پایینی برای عبور از پودر قهوه در محفظه میانی استفاده می‌کند. قهوه دم‌کرده سپس در قسمت بالایی می‌نشیند. امروزه بسیاری از مردم با خرید موکاپات از نوشیدن یک قهوه سریع و خوش عطر در منزل یا محل کار خود لذت می‌برند! همچنین با خرید شات قهوه می‌توانید حس زیبای نوشیدن قهوه در یک کافی‌شاپ را به خانه خود منتقل کنید!

حتما بخوانید  معرفی انواع محصولات دیزنی وارداتی

AeroPress

AeroPress
AeroPress

AeroPress، پلاستیکی است و از ۳ قسمت تشکیل می‌شود. یک فیلتر در یک سبد قهوه در پایین محفظه دم قرار دارد. پودر قهوه در محفظه دم‌آوری قرار می‌گیرد، جایی که آب داغ به آن اضافه می‌شود و سپس قهوه را غوطه‌ور می‌کند. برای استخراج قهوه، یک پیستون به سمت پایین فشار داده می‌شود و فشار هوا ایجاد می‌کند تا قهوه دم‌شده را از فیلتر عبور دهد و وارد فنجان کند.

بهترین قهوه برای چربی‌سوزی چه نوع قهوه‌ای است؟

ممکن است شنیده باشید که متخصصان تغذیه خیلی درباره چربی شکم صحبت می‌کنند، اما دلیل آن تقریبا هیچ ربطی به بدفرم‌بودن ظاهر یک فرد با شکم چاق ندارد! یکی از دلایل اصلی که پزشکان بر روی ازبین‌بردن این چربی‌ها  تاکید می‌کنند این است که این نوع چربی که به‌عنوان چربی احشایی نیز شناخته می‌شود، می‌تواند در اطراف اندام‌های درونی شکم رشد کند و به‌مرورزمان منجر به مشکلاتی مانند بیماری‌های قلبی یا دیابت نوع 2 شود. قبلا گفتیم که قهوه برای سوزاندن چربی شکم خوب است، اما کدام قهوه بیشترین تاثیر را دارد؟

طبق گفته متخصصان، قهوه سیاه بالاترین تاثیر را در سوزاندن چربی‌های شکمی دارد. اگرچه انواع خامه‌، طعم‌دهنده‌ها و مکمل‌های زیادی وجود دارند که می‌توان به نوشیدنی‌های بر پایه قهوه اضافه کرد، اما بهترین گزینه برای کاهش وزن، نوشیدن قهوه سیاه و تلخ است. قهوه پرکافئین، به‌طور طبیعی حاوی مجموعه‌ای از ترکیباتی است که به کاهش وزن کمک می‌کنند و نوشیدن آن به تنهایی یک نوشیدنی بدون کالری و حاوی آنتی‌اکسیدان است که می‌تواند یک افزودنی فوق‌العاده قوی برای انواع رژیم‌های کاهش وزن باشد.

دو نظریه اصلی در مورد دلیل تاثیر قهوه بر کاهش چربی وجود دارد: محتوای کافئین قهوه یا ترکیبات منحصربه‌فرد آن، و یا شاید، ترکیبی از هر دو! در هر صورت بهتر است همین امروز برای خرید تجهیزات قهوه اقدام کنید!

خرید تجهیزات قهوه
خرید تجهیزات قهوه

در یک مطالعه توسط دانشگاه هاروارد، محققان 126 شرکت‌کننده که اضافه‌وزن و مقاومت به انسولین داشتند را به مدت 24 هفته از نزدیک تحت نظر گرفتند. آن‌ها دریافتند که نوشیدن حدود ۴ فنجان قهوه در روز تأثیر کمی بر مقاومت به انسولین دارد، اما با کاهش چربی بدن همراه است. یکی از محققان اصلی این نظریه را مطرح کرد که این اثر به‌دلیل محتوای کافئین قهوه و توانایی آن در سرعت‌بخشیدن به متابولیسم است.

مطالعه دیگری نشان داد که نوشیدن حداقل ۲ فنجان قهوه در روز بدون توجه به اینکه قهوه کافئین‌دار باشد یا بدون کافئین، با کاهش چربی زیر شکم مرتبط است. این محققان معتقدند که در واقع، ترکیبات زیست‌فعال موجود در قهوه هستند که می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند. پس با این وجود، ممکن است هم کافئین و هم سایر ترکیبات موجود در قهوه با هم منجر به کاهش وزن شوند. اما چرا محققان قهوه سیاه را برای کاهش وزن توصیه می‌کنند؟

حتما بخوانید  بهترین مراکز فروش تجهیزات قهوه در ایران

اگر شما عاشق قهوه شیرین با خامه زیاد هستید، هیچ ایرادی ندارد! اما اگر در حال حاضر در تلاش برای کاهش چربی شکم هستید، مهم است توجه داشته باشید که هر از چند گاهی برخی از این نوشیدنی‌ها را با یک فنجان قهوه سیاه جایگزین کنید. تحقیقات نشان می‌دهند که قند، به‌طور مستقیم با چربی احشایی مرتبط است، به‌خصوص زمانی که به شکل شکر مصرف شود.

بنابراین نوشیدن قهوه سیاه، همیشه بهترین راه برای پایین نگه‌داشتن کالری‌ها دریافتی و در عین‌حال بهره‌مندی کامل از مزایای محتوای مغذی قهوه و البته لذت‌بردن از آن است. همین امروز با خرید تجهیزات قهوه خودتان را مهمان یک شات قهوه خوش عطر کنید.

اگر عاشق قهوه هستید و دوست دارید همیشه و هرجا قهوه بخورید مقاله تهیه قهوه در فضای باز را مطالعه کنید.

عوارض استفاده قهوه زیاد و ناشتا

تا یادمان نرفته است بگوییم که اگر برای خرید تجهیزات قهوه اقدام کرده‌اید و به‌دنبال گنجاندن قهوه در رژیم غذایی روزانه خود هستید، یادتان باشد که زیاده‌روی نکنید! چون مثل هر ماده غذایی دیگری، نوشیدن بیش از حد قهوه و دریافت کافئین خیلی بالا می‌تواند مصراتی برای بدن شما داشته باشد. برای اکثر افراد، مصرف 400 میلی‌گرم کافئین در روز مضر نیست. اما اگر بیش از حد کافئین بخورید یا بنوشید، می‌تواند باعث مشکلاتی مانند:

  • بی‌قراری و لرزش
  • بیخوابی
  • سردرد
  • سرگیجه
  • ضربان قلب سریع
  • کم‌آبی بدن
  • اضطراب
  • وابستگی به کافئین
  • و …

شوید. برخی از افراد نسبت به سایرین نسبت به اثرات کافئین حساس‌تر هستند. همچنین چندین مطالعه و گزارش نشان می‌دهند که نوشیدن قهوه با معده خالی می‌تواند بر سیستم گوارش تأثیر منفی بگذارد و باعث استرس، التهاب، افزایش سطح قند خون، فشارخون و غیره شود.

قهوه جوش
قهوه جوش

خواص انواع قهوه

طرفداران قهوه در دنیا کم نیستند و خیلی‌ها عاشق نوشیدن قهوه هستند. اما سوال اینجاست که چرا طعم قهوه‌های مختلف با هم متفاوت هستند؟ قهوه‌بازها می‌دانند که برای پاسخ دقیق به این سوال باید چندین صفحه بنویسیم! اما برای حل این معما، اگر تاکنون برای خرید تجهیزات قهوه اقدام کرده‌اید و به‌دنبال بهترین دانه برای مصرف هستید، در ادامه نگاهی گذرا به ۲ دانه اصلی قهوه می‌اندازیم، یعنی عربیکا و روبوستا:

  • عربیکا محبوب‌ترین و پرمصرف‌ترین دانه قهوه است.
  • روبوستا که به‌عنوان “the outcast” نیز شناخته می‌شود، کاملاً با عربیکا متفاوت است.
  • عربیکا طعم پیچیده‌ای دارد؛ طعم گیاهی و شیرین تا شکلات تلخ که آن را بسیار خاص کرده است.
  • در مقایسه با عربیکا، روبوستا طعمی تلخ با طبیعت اسیدی و قوی دارد.
  • عربیکا معمولا برای قهوه سیاه استفاده می‌شود و طعم شیرین‌تری دارد.
  • روبوستا برای نوشیدنی‌های اسپرسو و مخلوط‌های قهوه فوری مناسب است.
  • عربیکا اگرچه یک دانه قهوه معروف است، اما به اندازه روبوستا کافئین ندارد.
  • روبوستا گزینه ارزان‌تری برای علاقه‌مندان به قهوه با محتوای کافئین بالا است.
  • عربیکا در مناطق مرتفع و معمولاً با سرعت کم رشد می‌کند.
  • روبوستا در مناطق کم ارتفاع و با سرعت دوبرابر سریع‌تر از عربیکا رشد می‌کند.

به‌طور خلاصه، افرادی که معمولا به‌دنبال انرژی بالا و خواص کافئین هستند، روبوستای ارزان‌قیمت‌تر را انتخاب می‌کنند و آن‌هایی که لذت‌بردن از طعم و بوی قهوه برایشان اهمیت بیشتری دارد، به‌سمت عربیکا می‌روند. پس بهتر است که پس از خرید تجهیزات قهوه، بهترین نوع قهوه را هم با توجه به هدف مصرف و همچنین ذائقه خود انتخاب کنید!

6 دیدگاه برای “بهترین زمان مصرف قهوه برای چربی‌سوزی

  1. اشتراک‌ها: دمنوش خانگی برای لاغری سریع

  2. تصویر آواتار
    مهین گفته:

    بسیار عالی ممنون از مطالب مفیدتون برای کسانی که ورم معده دارند خوردن قهوه بعد غذا مشکلی داره با نه یا مطلب راجب این ارسال فرمایید

  3. تصویر آواتار
    چالاک حساب گفته:

    سلام فروشگاه خانه شکلاتی

    توقع شما از یک نرم افزار حسابداری غیر از اینکه صبح براتون چایی بیاره چیه؟
    ساده باشه؟
    ارزون باشه؟
    به فروشگاه تون وصل بشه؟
    پشتیبانی عالی و دائمی داشته باشه؟
    توی حساب و کتاب دقیق باشه؟
    نیازی به هزینه پشتیبانی و تمدید سالانه نباشه؟
    هوای اقساط تون رو داشته باشه؟
    انواع گزارش و نمودار هزینه و درآمد داشته باشه؟

    به قول بازاری ها … ببر, خوشت اومد بیا بخر
    قبل از خرید مهلت تست 5 روزه دارید. همچنین در صورتی که نیاز به راهنمایی بود دوستان ما در تیم پشتیبانی کاملا شما رو راهنمایی میکنند.

    تماس بگیرید‌ : 02128429522
    یا اینکه قبل از تماس سایت ما رو بررسی کنید. chalakhesab.ir

    چالاک حساب تاریخ امروز: 2023/09/13 09:38:13

  4. تصویر آواتار
    بانو گفته:

    فقط شماتاثیر2نوع قهوه راگفتید.قهوه ای مثل گلدجزکدام دسته قرارمیگیرند؟واطلاعات موردنیاز کدام قهوه بهتراست ازنظرخاصیت چون بنابرذائقه متفاوت است

    • تصویر آواتار
      alireza گفته:

      باسلام..بنده حدود۱۴ساله که فقط از قهوه گولداستفاده میکنم وبه نظربنده یکی ازعالیترین قهوه های حال حاظروازنوع نسکافه ای هستش قهوه گلدهم خدمتتون عرض کنم که بصورت مساوی ازبهترین دانه های قهوه عربیکا وربوستابطورمساوی درست شده…وبزن نوش جانننن👌

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.