طرز تهیه چند نمونه دمنوش برای سرماخوردگی

خرید فرنچ پرس

هنگامی ‌که گلودرد و سرفه دارید قطعا نوشیدن دمنوش‌های گیاهی احساس بهتری به شما خواهد داد. این‌جاست که از قدرت درمانی یک فنجان چای ساده شگفت‌زده می‌شوید. حتی صرف‌نظر از فواید دارویی استفاده از گیاهان خاص برای سرماخوردگی، فقط دم‌کردن یک فنجان دمنوش و صرف لحظه‌ای برای خوردن آن، مانند یک آغوش بزرگ است که شما را تسکین می‌دهد. با خرید فرنچ پرس می‌توانید فرایند تهیه دمنوش را ساده‌تر و لذت‌بخش‌تر کنید. قبل از اینکه به معرفی ۵ دمنوش مؤثر برای سرماخوردگی بپردازیم، می‌خواهیم کمی ‌در مورد روش دم‌کردن یک فنجان دمنوش یا چای گیاهی با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

طرز تهیه انواع دمنوش در سریع‌ترین زمان با خرید فرنچ پرس

چند چای گیاهی خوش طعم و موثر برای تسکین علائم سرماخوردگی می‌تواند در روزهای سرد پاییز و زمستان لذتبخش باشد. با خرید فرنچ پرس می‌توانید فرایند تهیه انواع دمنوش را ساده‌تر و سریع‌تر کنید و دیگر نگران سر رفتن دمنوش روی اجاق گاز نباشید!

در فرنچ پرس پیرکس شما می‌توانید فرایند دم‌کشیدن گیاهان را در زمانی منتظر دم‌کشیدن و نوشیدن آن هستید، ببینید. کافی است آب جوش را همراه با گیاه خشک و کمی نبات در فرنچ پرس بریزید، روی کاناپه بنشینید و پتو را دورتان بکششید و سپس دمنوش را نوش‌جان کنید.

خرید فرنچ پرس
خرید فرنچ پرس

بهترین دمنوش برای سرماخوردگی

زنجبیل حاوی جینجرول است که خواص دارویی زیادی دارد. زنجبیل التهاب و درد را در بدن کاهش می‌دهد و گردش خون را بهبود می‌بخشد. دمنوش زنجبیل و عسل در درمان سرماخوردگی، گلودرد و سرفه بسیار مؤثر است. چای ریشه زنجبیل همچنین می‌تواند به درمان تهوع و استفراغ کمک کند.

از طرفی آیا می‌دانستید لیمو به‌جز داشتن ویتامین C به کاهش خلط نیز کمک می‌کند؟ اضافه کردن کمی آب‌لیموی تازه به دمنوش زنجبیل می‎تواند علاوه‌بر طعم و بوی خوب، خواص آن را چند برابر کند. به‌طورکلی برش‌های لیموترش یک عنصر عالی در ترکیب چای گیاهی است.

ضروری‌ترین ترکیب موجود در زردچوبه کورکومین نام دارد که یک آنتی‌اکسیدان و یک ضد التهاب قوی است. کورکومین همچنین به جلوگیری از آسیب رادیکال‌های آزاد در بدن کمک می‌کند. احتمالا حالا می‌دانید که چرا چای زردچوبه تا این حد می‌تواند برای درمان سرماخوردگی یا آنفولانزا موثر باشد. با خرید فرنچ پرس این دمنوش را به‌راحتی تهیه کنید و از خواص بی‌نظیر آن بهره ببرید.

دمنوش زنجبیل
دمنوش زنجبیل

مواد لازم برای چای درمان سرماخوردگی

  • یک تکه کوچک زنجبیل تازه پوست کنده
  • ●       ۱ فنجان عسل طبیعی
  • ●       ۱ قاشق غذاخوری زردچوبه آسیاب شده
  • ●       ۲ عدد لیموترش نصف‌شده، نازک برش داده‌شده و دانه‌شده
  • آب گرم

طرز تهیه:

  1. زنجبیل تازه را با هاون بهصورت خمیر درآورید.
  2. در یک کاسه عسل، زنجبیل و زردچوبه را با هم مخلوط کنید. سپس لیمو را به آن بیفزایید.
  3. ۲ قاشق غذاخوری از مخلوط حاصل را درون فرنچ پرس بریزید و روی آن آب جوش اضافه کنید. بعد از حدود نمی ساعت دمنوش شما آماده است.
حتما بخوانید  چهارشنبه سوری چیست؟ و چرا جشن می گیریم

دمنوش پادزهر گلودرد

هنگامی که مریض هستید و خوردن، نوشیدن و صحبت کردن دردناک است، این چای گیاهی دوست شماست. مریم‌گلی یک درمان کلاسیک برای گلودرد است و همچنین شیرین‌بیان و ریشه گل‌ختمی نیز ‌از گیاهان موسیلاژین کلاسیک هستند؛ به این معنی که آن‌ها همان مواد لطیفی را تولید می‌کنند که دانه کتان و دانه چیا درست می‌کنند و باعث تسکین، پوشاندن و محافظت از بافت ملتهب گلو می‌شوند. این دمنوش، طعم مطبوعی دارد و از آن‌جایی که شیرین‌بیان ۵۰ برابر شیرین‌تر از شکر است، واقعاً نیازی به شیرین‌کننده اضافه ندارد.

دمنوش مناسب گلودرد
دمنوش مناسب گلودرد

انواع دمنوش مناسب فصل پاییز

در فصل پاییز که میوه‌هایی مثل پرتقال، لیمو و انار به‌وفور یافت می‌شود می‌توانید با ترکیب این میوه‌ها با داروهای گیاهی مانند بابونه، آویشن، گل‌ختمی و گل بنفشه، عناب و حتی سیر و زنجبیل تازه دمنوش‌های متنوع با خواص بسیار زیادی را تهیه کنید و از تاثیرات شگفت‌انگیز آن در تقویت سیستم ایمنی و مقابله با بیماری‌ها به‌ویژه سرماخوردگی بهره ببرید.

به‌طورکلی سیر یک درمان طبیعی عالی برای سرماخوردگی یا آنفولانزا است. سیر به‌دلیل داشتن آلیسین و آلین، خواص ضد میکروبی، ضد درد، خلط‌آور و ضد آنفولانزا دارد و ضد عفونی‌کننده ریه است. کافیست ۳ حبه سیر له‌شده، ۱ قاشق عسل، نصف لیمو و ۱ فنجان آب را درون فرنچ پرس بریزید و اجازه دهید تا طعم‌ها و خواص با هم مخلوط شود. این دمنوش را در حالی که هنوز گرم است، بنوشید.

بنابراین داشتن یک فرنچ پرس خوب از واجبات هر خانه‌ای به‌خصوص در فصل پاییز است. در ادامه شما را با نکات مهمی که در هنگام خرید فرنچ پرس باید در نظر بگیرید آشنا می‌کنیم.

قوری پیرکس
خرید قوری پیرکس

راهنمای خرید فرنچ پرس برای تهیه دمنوش

اگر برای اولین بار است که می‌خواهید یک فرنچ پرس تهیه کنید، خوب است ابتدا با انواع مختلف این محصول آشنا شوید. اگرچه فرنچ پرس در واقع برای دم‌کردن قهوه در خانه و به‌خصوص برای کسانی که حرفه‌ای نیستند طراحی شده است، اما چه اشکالی دارد اگر بتوانیم از آن استفاده‌های هوشمندانه دیگری هم بکنیم؟ تهیه دمنوش با استفاده از فرنچ پرس بسیار لذت‌بخش‌تر و کارآمدتر از قوری یا روش‌های دیگر است.

فرنچ پرس‌ها دارای سه جزء اصلی شامل کاراف، پیستون و درب هستند. کاراف همان محفظه اصلی است که قهوه و آب را در خود نگه می‌دارد و یک دهانه کوچک برای ریختن قهوه دم شده دارد. کاراف‌های فرنچ پرس از شیشه سکوریت، پلاستیک یا فولاد ضد زنگ ساخته شده‌اند و هر کدام از این مواد مزایا و معایبی دارند:

  • شیشه سکوریت هر چند زیبا به نظر می‌رسد، اما به‌راحتی می‌شکند.
  • برخی معتقدند پلاستیک برای دم‌کردن قهوه مناسب نیست، اما به‌راحتی نمی‌شکند.
  • فولاد ضد زنگ در دم‌کردن دخالت نمی‌کند و نمی‌شکند، اما مات است بنابراین نمی‌توانید قهوه دم آمده را ببینید.

همه پیستون‌ها از دسته، پیستون و فیلتر تشکیل شده‌اند و همانطور که دسته را به سمت پایین فشار می‌دهید، فیلتر به سمت پایین حرکت می‌کند و محتویات را به سمت پایین فرنچ پرس می‌برد.

حتما بخوانید  کادوی ولنتاین دخترانه چی بخریم

مهمترین قسمت پیستون که باید بررسی شود، کناره فیلتر است. اگر لبه‌های فیلتر از پلاستیک ساخته شده باشد، پلاستیک به مرور زمان خراب می‌شود؛ به‌خصوص اگر در ماشین ظرفشویی قرار داده شود. اما لبه‌های فلزی خراب نمی‌شوند و برای همیشه دوام خواهند داشت مگر اینکه خم شوند.

رویه یک قطعه اساسی و مهم در فرنچ پرس است. رویه‌های فرنچ پرس‌های ارزان‌تر اغلب مانع از خروج گرما از دهانه در حین دم‌کردن قهوه نمی‌شوند. پرس‌های زیباتر دارای محافظی هستند که از خروج گرما از این شکاف جلوگیری می‌کند. بنابراین پس از مدتی که برای آماده‌شدن قهوه یا دمنوش صبر کرده‌اید، یک نوشیدنی داغ و مطلوب تحویل می‌گیرید.

فرنچ پرس‌ها در اندازه‌ها و طرح‌های مختلف عرضه می‌شوند که با توجه به استفاده‌ای که از آن دارید و تعداد نفرات می‌توانید اندازه بزرگ‌تر یا کوچک‌تر را انتخاب کنید. از بهترین برندهای این محصول استنلی و پیرکس هستند که با مقایسه خصوصیات آن‌ها می‌توانید بهترین انتخاب را براساس نیاز و سلیقه خود داشته باشید.

راهنمای خرید فرنچ پرس برای تهیه دمنوش
راهنمای خرید فرنچ پرس برای تهیه دمنوش

نکات دم‌کردن انواع دمنوش گیاهی

اولین نکته در تهیه دمنوش، انتخاب ظرف مناسب است. وقتی می‌خواهید مقدار کمی دمنوش را در یک زمان کوتاه دم کنید، بهترین ایده، خرید فرنچ پرس است. مزیت فرنچ پرس نسبت به قوری‌های معمولی این است که با فشاری که به محتویات گیاهی وارد می‌کند، باعث می‌شود عصاره دارویی آن‌ها به طور مؤثرتری استخراج شود و در نهایت دمنوش باکیفیت‌تری به شما تحویل می‌دهد. در واقع اگر گیاهان نتوانند درون ظرف حرکت کنند، نمی‌توانند ترکیبات شفابخش خود را آزاد کنند. بنابراین مهم است که به گیاهان درون ظرف فضایی بدهید!

فقط کافیست فرنچ پرس خود را با مقدار کافی یعنی حدود یک‌چهارم فنجان از ترکیبات چای گیاهی پر کنید و سپس روی آن آب جوش بریزید. سپس درب فرنچ پرس را بگذارید. حتی می‌توانید روی فرنچ پرس را با یک حوله کوچک بپوشانید که تا حد ممکن خواص دارویی داخل آن را حفظ کنید. بعد از ۳۰ تا ۴۵ دقیقه دمنوش شما آماده است.

اگر رنگ چای تیره و از نظر بو قوی به نظر می‌رسد، بهتر است آن را صاف، کمی عسل به آن اضافه و سپس میل کنید. البته خرید فرنچ پرس کار را آسان می‌کند و فقط کافیست که دسته را به پایین فشار دهید و بعد درون لیوان بریزید.

قیمت فرنچ پرس
دمنوش

سخن پایانی

فراموش نکنید اگرچه اکثر موارد سرماخوردگی و آنفولانزا بدون درمان خاصی بهبود پیدا می‌کنند، اما مهم است که برای شناسایی مشکل و شروع درمان مناسب به‌خصوص در مواردی که علائم شدید است یا اینکه فرد بیمار کودک یا خانم باردار است، ابتدا به پزشک مراجعه کنید. هیچ یک از این دمنوش‌های توصیه‌شده نباید جایگزین نظر پزشکی یا درمان تجویزشده باشد. همچنین غیر از انتخاب دمنوش خوب، استفاده از یک فرنچ پرس خوب هم در نتیجه نهایی بسیار تاثیرگذار است. شما می‌توانید برای خرید فرنچ پرس استنلی یا فرنچ پرس پیرکس به سایت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.