دمنوش خانگی برای لاغری سریع

دمنوش خانگی برای لاغری

اگر در تلاش برای رسیدن به وزن و اندام ایده‌آل خصوصاً در نواحی شکم و پهلو هستید، ممکن است به‌دنبال راه‌هایی بگردید که به شما در این مسیر کمک کند. یکی از این روش‌ها، مصرف دمنوش‌های چربی‌سوز است. اما آیا واقعاً ممکن است با خوردن و نوشیدن، چربی‌های اضافی را از بدن حذف کرد؟ دمنوش‌ها یکی از نوشیدنی‌های به‌صرفه برای افزایش متابولیسم و درنتیجه چربی‌سوزی هستند و طرز تهیه‌ ساده‌ای دارند. برای درست کردن آن‎ها می‌توان از قوری یا وارمر استفاده کرد، اما خرید فرنچ پرس و استفاده از آن می‌تواند کیفیت دمنوش‌ها را فوق‌العاده افزایش دهد. ازاین‌رو ما در این مقاله، به بررسی موثرترین دمنوش‌های لاغری، طرز تهیه آن‎ها می‌پردازیم.

اگر قصد لاغری را دارید مقاله بهترین زمان مصرف قهوه برای چربی‌سوزی مطالعه کنید.

دمنوش خانگی برای لاغری سریع
دمنوش خانگی برای لاغری سریع

بررسی چند دمنوش خانگی برای لاغری سریع

دمنوش نعنا

دمنوش نعنا برای سوزاندن چربی شکم به‌خصوص برای افرادی که سعی در کاهش وزن دارند، بسیار مفید است. برای تهیه این دمنوش تنها کافی است یک قوری بردارید و یک فنجان آب به آن اضافه کنید تا به جوش بیاید. سپس مقداری برگ نعناع تازه اضافه کنید و مدتی دیگر بجوشانید. پس از تغییررنگ آب، دانه‌های فلفل تازه آسیاب‌شده را به آبِ درحال‌جوش اضافه کنید و به‌مدت 5 تا 10 ثانیه بجوشانید. حرارت را خاموش کنید، درب قوری را ببندید و بگذارید حرارت آن به‌آرامی کاهش یابد. اگر پیش‌از این اقدام به خرید فرنچ پرس کرده باشید، می‌توانید این دمنوش را در آن دم کنید تا هنگام سرو، راحت‌تر صاف شود. دمنوش نعناع و دانه فلفل به رفع مشکلات گوارشی نیز کمک می‌کند.

دمنوش زردچوبه و عسل

برای تهیه این دمنوش خانگی به‌راحتی می‌توان از مواد اولیه‌ای که همیشه در آشپزخانه دارید استفاده کنید. قطعاً در آشپزخانه ایرانی‌ها همیشه زردچوبه پیدا می‌شود. دمنوش خانگی معجزه‌آسای زردچوبه اگر با عسل و آب‌لیمو ترکیب شود موجب افزایش چربی‌سوزی، تجزیه چربی و سرکوب اشتها و درنتیجه کاهش وزن خواهد شد. مصرف این دمنوش خانگی در اوایل صبح، آب مورد نیاز بدن را تأمین و همچنین به هضم غذا کمک می‌کند.

دمنوش زنجبیل و لیموترش

یکی از محبوب‌ترین دمنوش‌های خانگی، دمنوش زنجبیل و لیموترش است‌. تنها کافی است که زنجبیل تازه یا یک تکه زنجبیل خشک را داخل قوری بیندازید و با آب جوش بگذارید تا دم بکشد و پس از چند دقیقه آب ‌لیموترش تازه را در آن بچکانید و میل کنید. اگر به استفاده از قوری علاقه ندارید می‌توانید به گزینه‌های دیگر مانند خرید فرنچ پرس یا خرید ماگ دمنوش نیز فکر کنید.

بررسی چند دمنوش لاغری برای شکم پهلو

دمنوش لاغری برای شکم و پهلو
دمنوش لاغری برای شکم و پهلو

چای سبز

چای سبز بهترین دمنوش لاغری برای شکم و پهلو است. برای تهیه‌‌ این دمنوش مفید و کاربردی می‌توان برگ‌های گیاه چای سبز را به‌همراه آب جوش داخل قوری یا فرنچ پرس ریخت تا در زمان کمی دم بکشد. اینجاست که خرید فرنچ پرس لازم می‌شود چون مدتی که چای سبز باید در آب جوش دم بکشد خیلی کم است و باید سریع برگ‌های چای را از داخل لیوان دربیاورید و این کار در فرج پرس خیلی راحت است.  اگر استفاده از فرنچ پرس را دوست ندارید یا استفاده از گیاه خشک چای سبز به نظرتان پردردسر است، بهتر است به فکر خرید ماگ دمنوش و چای کیسه‌ای باشید.

حتما بخوانید  ‌تفاوت قمقمه های ورزشی و قمقمه های دیگر

چای سبز موجب کاهش غلظت تری‌گلیسیرید به‌میزان قابل‌توجهی می‌شود. یک مطالعه 12 هفته‌ای نشان داده است که افرادی که نوشیدن روزانه 4 تا 5 فنجان چای سبز، به‌همراه یک تمرین ورزشی 25 دقیقه‌ای را در برنامه خود قرار می‌دهند، به‌طور متوسط یک کیلو بیشتر از سایرین وزن کم می‌کنند. نوشیدن 3 فنجان چای سبز در روز به کاهش آسیب سلولی ناشی از مقاومت بدن در برابر ورزش، یعنی به ریکاوری سریع‌تر بدن پس از ورزش سنگین کمک می‌کند.

همچنین چای سبز حاوی هورمون CCK است. این هورمون «احساس گرسنگی» را سرکوب می‌کند، بنابراین بهتر است برای جلوگیری از پرخوری، قبل از غذا یک فنجان چای سبز بنوشید. یک مطالعه سوئدی ثابت کرده است افرادی که قبل از غذا یک فنجان چای سبز می‌نوشند، نسبت به افرادی که قبل از غذا یک فنجان آب می‌نوشند تمایل کمتری به خوردن غذای موردعلاقه خود دارند.

چای سبز
چای سبز

دمنوش لیمو دارچین و چای سبز برای لاغری شکم پهلو

لیمو یکی از بهترین منابع ویتامین C است. این خوراکی سرشار از ویتامین‌های ضروری و آنتی‌اکسیدان‎هایی است که در دفع سموم بدن اثر شگفت‌انگیزی دارند. اغلب میوه‌های ترش‌مزه به‌دلیل تاثیر در کاهش وزن شناخته می‌شوند و به‌همین‌دلیل است که دمنوش لیمو دارچین به‌عنوان دمنوش خانگی سریع برای لاغری توصیه می‌شود.

از فواید خرید فرنچ پرس این است که به‌علت استفاده راحت و آسان شما را ترغیب می‌کند که دمنوش‌های مختلفی را امتحان کنید. برای تهیه دمنوش چای سبز کافی‌ است چند برگ چای سبز یا یک چای سبز کیسه‌ای را داخل فرنچ پرس ریخته و به آن آب لیمو‌ترش تازه و دارچین اضافه کنید، سپس روی آن آب جوش بریزید و چند دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. سپس با فشردن اهرم فرنچ پرس، به‌راحتی دمنوش را صاف و در ماگ یا لیوان محبوب‌تان سرو کنید. به‌همین راحتی می‌توانید در مسیر لاغری شکم و پهلو‌‌ها قدم بردارید.

معرفی بهترین دمنوش لاغری

دمنوش سمزدا

دمنوش سم‌زدا، بهترین دمنوش خانگی لاغری است و به‌نوعی برگ برنده‌ انواع دمنوش‌ لاغری برای شکم و پهلو محسوب می‌شود. برای تهیه‌ این دمنوش حتماً باید به فکر خرید فرنچ پرس باشید، البته می‌توان از قوری و وارمر نیز استفاده کرد. برای تهیه این دمنوش چند برگ نعناع تازه، پودر دارچین آسیاب‌شده، زنجبیل تازه‌ و رنده‌شده، عسل، فلفل سیاه تازه آسیاب‌شده و برگ بو را داخل قوری یا فرنچ پرس ریخته و به آن آب جوش اضافه کنید. در انتها چند برگ چای سبز به آن بیفزایید و زمان بدهید تا دم بکشد. دمنوش را داخل فنجان ریخته و مقداری عسل به آن اضافه کنید. دمنوش سم‌زدای شما کاملاً آماده است. این ددمنش را بنویسید تا بدنتان جان تازه‌ای بگیرد و سموم را دفع کند.

حتما بخوانید  نکاتی که هنگام خرید ظرف غذای کودک باید بدانیم

چای ماچا

چای ماچا
چای ماچا

چای ماچا ۲ تا ۳ برابر چای سبز حاوی آنتی‌اکسیدان‌های چربی‌سوز (EGCG) است. یک مطالعه نشان داده است که هر فنجان چای سبز حداکثر 86 میلی‌گرم EGCG در خود دارد، درحالی‌که این میزان در چای ماچا معادل 109 میلی‌گرم است. برای جذب هرچه بهتر EGCG توصیه می‌شود 30 دقیقه قبل از صبحانه یک فنجان چای ماچا بنوشید. براساس تحقیقات انجام‌شده توسط مجله آمریکایی تغذیه بالینی، افرادی که تنها یک وعده 4 گرمی چای ماچا نوشیده‌اند، در مقایسه با افرادی که دارونما مصرف کرده‌اند، در طول یک دوره مطالعه 3ماهه، دوبرابر وزن و 4 برابر بیشتر چربی شکمی از دست داده‌اند. با خرید فرنچ پرس می‌توانید این دمنوش شگفت‌انگیز را دم کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

آیا خرید فرنچ پرس برای تهیه دمنوش لاغری ضروری است؟

آیا می‌توانید از فرنچ پرس برای تهیه چای یا انواع دمنوش استفاده کنید؟ بله! فرنچ پرس که به‌عنوان پرس قهوه نیز شناخته می‌شود، وسیله‌ای ساده و راحتی است که برای دم‌کردن قهوه و انواع چای و دمنوش کاربرد دارد. این وسیله از یک استوانه‌ شیشه‌ای یا فولاد ضد‌زنگ با پیستون و یک فیلتر توری فلزی یا نایلونی تشکیل شده است.

فرنچ پرس
فرنچ پرس

برای استفاده از فرنچ پرس، قهوه درشت آسیاب‌شده یا برگ چای یا هر گیاه دیگری را داخل محفظه‌ اضافه کنید، آب داغ را روی تفاله‌ها یا برگ‌ها بریزید و اجازه دهید مخلوط چند دقیقه دم بکشد. سپس، پیستون را فشار دهید تا مایع از تفاله‌ها جدا شود.

یکی از مزایای اصلی استفاده از فرنچ پرس این است که به شما این امکان را می‌دهد که کنترل کاملی بر غلظت و زمان دم‌کردن دمنوش داشته باشید. می‌توانید مقدار قهوه یا چای مصرفی، زمان دم‌کردن و دمای آب را تنظیم و یک نوشیدنی مناسب تهیه کنید. این سهولت استفاده، خرید فرنچ پرس را برای افرادی که دوست دارند روش‌ها و طعم‌های مختلف دم‌کردن را آزمایش کنند به یک تجربه عالی تبدیل می‌کند.

بسیاری از فرنچ پرس‌ها ظرفیت 4 تا 8 فنجان دمنوش را دارند که این مزیت شما را از خرید ماگ دمنوش بی‌نیاز می‌کند. اگر خانوادگی تصمیم به لاغری شکم و پهلو گرفته‌اید، باید ‌هنگام خرید فرنچ پرس به گنجایش آن نیز دقت کنید.

سخن پایانی

اگرچه بسیاری از مردم دمنوش‌ها را صرفاً به‌دلیل خاصیت تسکین‌دهندگی و طعم لذیذ آن می‌نوشند، اما هر فنجان دمنوش می‌تواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد. علاوه‌بر انتخاب نوع دمنوش مصرفی، شما می‌توانید با هر وسیله‌ای که راحت هستید و در دسترس دارید،  دمنوش خود را آماده کنید. توصیه ما این است که خرید فرنچ پرس را به‌عنوان گزینه اول مدنظر داشته باشید، اگرچه می‌توانید به خرید ماگ دمنوش یا خرید قوری وارمر نیز فکر کنید. تهیه روزانه دمنوش‌ها و مصرف منظم آ‎ن‌ها در طی فرایند کاهش وزن می‌تواند در کنار ورزش و تغییر سبک زندگی بسیار کمک‌کننده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.