بهترین مراکز فروش تجهیزات قهوه در ایران

بهترین مراکز فروش تجهیزات قهوه در ایران

راه اندازی کافی شاپ یکی از جالب ترین ایده ها برای کسب درآمد و حضور فعال در جامعه است. قهوه یکی از محبوب ترین دانه ها در جهان است که به لطف آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی بالای آن طرفداران خاص خود را پیدا کرده است. در این مقاله از خانه شکلاتی به بهترین مراکز فروش تجهیزات قهوه در ایران و وسایل مورد نیاز برای خرید می پردازیم

هزینه خرید تجهیزات قهوه چقدر است

برای راه اندازی کافی به چه تجهیزات قهوه نیاز دارم؟ هزینه لوازم قهوه چقدر است؟ در پاسخ به این سوالات باید گفت که هزینه خرید تجهیزات قهوه بسته به متراژ و هدف فروشگاه شما متفاوت است. اما به طور کلی میزان سرمایه مورد نیاز برای خرید لوازم و تجهیزات هر کافی شاپی که قصد سرو قهوه در مغازه را دارد بین 50 تا 100 میلیون تومان برآورد می شود. همچنین مقداری از سرمایه خود را برای خرید سایر تجهیزات کاربردی مانند خرید موکاپات کنار بگذارید. برای خرید تجهیزات قهوه باید از مراکز فروش معتبر خریداری کنید.

آنچه باعث افزایش سرمایه اولیه برای فروش قهوه می شود، هزینه خرید لوازم و تجهیزات آن است. اگر فقط قصد فروش قهوه خام را دارید، می توانید برای کاهش هزینه ها از خرید تجهیزات  قهوه صرف نظر کنید یا تجهیزات دست دوم بخرید.

خرید موکاپات 6 کاپ
خرید موکاپات 6 کاپ

در ادامه به بررسی تجهیزات و لوازم قهوه مورد نیاز می پردازیم:

  • اسپرسو ساز برای استفاده در مغازه و تهیه قهوه اسپرسو
  • آسیاب قهوه
  •  خرید موکاپات
  • یخچال
  • مواد مصرفی مانند فنجان اسپرسو، لیوان، شات، شکلات، شیر (از مواد اولیه لاته و کاپوچینو)
  • تراز دیجیتال
  • دستگاه تصفیه آب
  • سیلو قهوه

مراکز خرید قهوه

انتخاب یک فروشنده مناسب برای خرید دانه های قهوه عمده یکی از مهمترین تصمیماتی است که موفقیت کافی شاپ شما را تضمین می کند. با این حال، فروش قهوه یکی از اهداف اصلی فروشگاه شما است. یک عمده فروش قهوه را پیدا کنید که متخصص در ارائه قهوه با کیفیت به مشتریان باشد. برخی افراد سودجو کیفیت را فدای قیمت پایین می کنند و قهوه سوخته را به مردم می فروشند.

برای خرید قهوه با کیفیت می توانید به مراکز عمده فروش قهوه واقع در بازار بزرگ مراجعه کنید.

 سیلو

سیلو قهوه
سیلو قهوه

 به زیباتر شدن دکوراسیون کافه شما کمک می کند. در خرید سیلو از مراکز خرید دقت نمایید تا جنس خوب را خریداری نمایید.

 سیلوها دو شکل مختلف دارند:

1. استوانه ای

2. مربع

نوع سیلوها

سیلوها یا شیشه ای هستند یا کاملاً فلزی که معمولاً برنجی هستند.

وزن سیلوها

دو نوه سیلو در بازار رایج است. سه کیلو و پنج کیلو.

خرید ناک باکس

ناکس باکس
ناکس باکس

وسیله ای ساده برای ریختن تفاله قهوه است.

 انواع کوبش

یک نوع کوبش شبیه یک سطل است که روی میز قرار می گیرد

و شما می توانید یک نمونه از راه من در جدول قرار دهید.

سختی سنج

برخی از آب ها املاح زیادی دارند. این نمک ها طعم آب را تغییر می دهند و در نتیجه طعم قهوه شما را تغییر می دهند. سختی سنج دستگاهی است که به شما کمک می کند میزان املاح آب را اندازه گیری کنید. برای اسپرسو، سختی آب باید 18 باشد.

حتما بخوانید  آشنایی با برند نسپرسو

پارچ یا کوزه شیر

برای تهیه نوشیدنی هایی که با شیر درست می شوند (مانند لاته و کاپوچینو)، باید شیر را بجوشانیم.

برای این کار از ظرفی پارچ مانند به نام پارچ یا کوزه شیر استفاده می کنیم.

نوع پارچ

پارچ
پیچیر استیل

مواد پارچ معمولاً فولاد است. و گاهی دارای روکش پلاستیکی می باشد.

موکاپات

برخی از نوشیدنی ها به خرید موکاپات نیاز دارند. به عنوان مثال، آمریکنو، چای ماسالا، میکس قهوه و غیره.

از موکاپات برای تهیه آبجو در کافه ها استفاده می شود.

برای تهیه قهوه فرانسوی (با فرنچ پرس) و قهوه دمی (با کومکس یا v60) باید آب به صورت جریانی ملایم و یکنواخت روی قهوه ریخته شود. این کار با کتری های چای معمولی آسان نیست. بنابراین از کتری های استاندارد در کافه ها استفاده می شود.

 موکاپات ساده برای تنظیم دمای آب باید دماسنج داشته باشیم و وقتی به دمای مورد نظر رسیدیم کتری را برداریم.

پیش بند

پیش بند
پیش بند

لباس باریستا باید مانند یک آشپز تمیز و حرفه ای باشد. یکی از این لباس ها پیش بند است.

به پوششی که باریستاها در کافه استفاده می کنند، پیش بند می گویند.

 خرید ترازو

ترازو
ترازو قهوه

دو نوع ترازو در کافه مورد نیاز است. یک نوع آن همان ترازو دیجیتالی است که در مغازه ها می بینیم.

از این ترازو برای وزن کردن قهوه و فروش آن به مشتریان استفاده می شود.

ترازو نوع دوم، ترازو کوچک و حساس است که به آن ترازو می گوییم.

دو کاربرد دارد:

1- برای اندازه گیری وزن دقیق قهوه

2- اندازه گیری زمان استخراج

خرید ابزار اصلی تهیه قهوه ترک

قهوه جوش مسی است که برای تهیه قهوه ترک از آن استفاده می شود، جزوه از مس است و دلیل آن حرارت قوی پخش شده توسط مس است، در واقع قهوه ترک در قهوه جوش مسی یا همان جزوه طعم بهتری خواهد داشت. نسبت به انواع دیگر قهوه دیگری مثل فولاد و … شاید فکر کنید که قهوه جوش مسی همان دیگ شیر است، اما تهیه قهوه ترک در قابلمه یک اشتباه است، زیرا قابلمه مسی است و از همه مهمتر دهانه باریک تری در قسمت بالایی دارد

قبل از اینکه به سراغ طرز تهیه قهوه ترکی برویم، بهتر است ابتدا نکات ضروری در خرید قهوه جوش مسی را مطرح کنیم.

راهنمای خرید قهوه ساز

قهوه جوش های ظاهر شیک و آنتیک تری دارند و به دلیل داشتن رنگ طلایی جذاب و اغلب دارای نقش و نگار روی بدنه، گاهی به عنوان وسیله ای تزئینی استفاده می شوند. قهوه جوش های برنجی عمر طولانی تری نسبت به قهوه جوش های مسی دارند زیرا مقاومت بیشتری دارند.

اما با وجود تمام این مزایا، محبوبیت کمتری نسبت به قهوه جوش های مسی دارند، زیرا به سرعت مس گرم نمی شوند و گرما را به خوبی پخش نمی کنند. در نهایت باید گفت که طعم قهوه ترک در قهوه جوش های مسی بهتر است.

قهوه ساز استیل

خرید موکاپات استیل
خرید موکاپات استیل

قهوه سازهای استیل مدرن هستند و فلز استیل بادوام و بهداشتی است، اما متأسفانه تهیه قهوه ترک در قهوه ساز استیل به اندازه قهوه ساز مسی محبوب نیست، زیرا خروجی قهوه از کیفیت پایین تری برخوردار است، مگر اینکه خیلی حرفه ای باشید. . که می توانید قهوه ترک را در قهوه ساز استیل مانند قهوه ساز مسی درست کنید.

حتما بخوانید  معرفی بهترین برند های فلاسک چای

اما رسیدیم به قهوه جوش مسی یا همون که طرفداران بیشتری داره چون هم زیبا و هم بادوام هم سریع گرم میشن و هم گرما رو به خوبی روی همه سطوح پخش میکنن و در نهایت طعم خروجی قهوه عالیه .

شاید تنها عیب ظروف مسی این باشد که با وجود اینکه زنگ نمی‌زنند، خورده می‌شوند و نیاز به مراقبت دارند و باید هر از چند گاهی به مسگری تحویل داده شوند تا روکش آن را تجدید کند، اما این برای ظروف مسی کاملا طبیعی است. و دلیل عدم استفاده از آنها هستند

 از نوع قهوه ساز که بگذریم، باید توجه داشته باشید که برای تهیه قهوه ترک، قهوه ساز شما باید دهانه آن باریک و بدنه آن پهن باشد، در صورتی که شبیه کتری شیر باشد، به قطر دهانه آن. و بدن تفاوت چندانی با هم ندارند. شما نمی توانید با آن قهوه خوبی درست کنید.

اندازه قهوه جوش مسی

ظرفیت قهوه ساز کاملا سلیقه ای است، قهوه سازهای مسی کوچک معمولا 1 یا 2 فنجان هستند یعنی تقریبا دو فنجان قهوه کوچک به شما می دهند که برای دو نفر مناسب است و بزرگترها برای 4 نفر مناسب هستند. و بالاتر.

جنس دسته مسی قهوه جوش

قهوه جوش مسی
قهوه جوش مسی

اگرچه جنس دسته قهوه ساز تاثیری در کیفیت خروجی قهوه نخواهد داشت، اما توجه به آن ضروری است. جنس دسته ی قهوه ساز معمولاً از فولاد، مس، برنج یا چوب است که در این میان چوب بیشتر رایج است. اگر دسته خیلی کوتاه باشد، ممکن است داغ شود یا حتی بسوزد. خیلی مراقب باش.

طرز تهیه قهوه ترکی با قهوه جوش مسی در انتهای مطلب آمده است، سپس به معرفی 15 مدل قهوه جوش مسی پرفروش برای تهیه قهوه ترک می پردازیم.

خرید موکاپات

خرید موکاپات 3 کاپ
خرید موکاپات 3 کاپ

ممکن است از خود بپرسید چرا تا زمانی که دستگاه اسپرسوساز برقی است از دستگاه اسپرسوساز موکاپوت استفاده کنم؟

• دلیل اول بسیار ساده است. قیمت مناسب! قیمت این دستگاه نسبت به سایر قهوه سازهای برقی بسیار ارزانتر است. می تواند موکاپوت را با قیمت کمتری خریداری کند.

• یکی دیگر از ویژگی های آن عدم نیاز به برق است. این بدان معناست که می توانید با روشن کردن آتش در هر کجا که هستید قهوه درست کنید.

یکی دیگر از مزایای این دستگاه قابلیت حمل آن است. این دستگاه کوچک و سبک است و به راحتی می توانید آن را هر کجا که بخواهید همراه خود ببرید.

در ضمن اگر سخت گیر نباشید می توانید با این دستگاه چند نوع قهوه دیگر درست کنید. اگرچه امروزه دستگاه های قهوه ساز زیادی وجود دارد، اما ایتالیایی ها هنوز از این دستگاه برای تهیه اسپرسو استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.