معرفی خوشمزه ترین دمنوش برای مهمانی

دمنوش خوشمزه برای مهمانی

استفاده از دمنوش های گوناگون به عنوان نوشیدنی در مجالس و مهمانی ها، ایده ای شیک و خلاقانه است ‌که امروزه خانم های صاحب سبک به آن روی آورده اند. با توجه به گسترش مصرف گیاهان دارویی و به خصوص دمنوش ها بانوان هنرمند می توانند از آن ها برای پذیرایی دلخواه و ویژه استفاده کنند. در ادمه با چند دستور دمنوش خوشمزه برای مهمانی همراه ما باشید.

دمنوش خوشمزه برای مهمانی

دمنوش ها دارای طعم ها و خواص بی شماری هستند ‌که می توان با توجه به مزاج و سلیقه افراد، آن ها را در مهمانی ها با تزئینات خاص و شیک به عنوان یک نوشیدنی پر خاصیت سرو کرد. که در ادامه بررسی میکنیم.

دمنوش زعفران

دمنوش زعفران
دمنوش زعفران

دمنوش زعفران به عنوان یکی از قدیمی ترین و پر خاصیت ترین دمنوش ها در میان افراد شناخته شد‌ه است. این دمنوش فوق العاده جدای از طعم و عطر منحصر به فردش، خواص دارویی بی نظیری نیز دارد. گیاه زعفران به علت طبع گرمی که دارد برای اشخاص با مزاج سرد بسیار مطلوب و مفید است. البته افراد گرم مزاج با افزودن مصلح مناسب می توانند به راحتی از زعفران استفاده کنند و از خواص بی شمار آن بهره مند شوند.

آشنایی با خواص دمنوش زعفران

از دمنوش زعفران برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی استفاده می کنند؛ همچنین کاهش قند خون از دیگر خواص زعفران دم کرده است. دمنوش زعفران برای بهبود حافظه و ‌جلوگیری از ابتلا به آلزایمر در کهنسالی بسیار موثر و کاربردی است.

این دمنوش محبوب رنگ بسیار زیبایی دارد و در بهبود خلق و خو و ایجاد نشاط در افراد تاثیر بسزایی دارد. زعفران یک آنتی اکسیدان قوی است که بدن برای جلوگیری از تشکیل سلول‌های سرطانی به آن نیاز دارد.

دمنوش زعفران یکی از بهترین نوشیدنی هایی است ‌که در مهار اشتها به شما کمک می کند و از اضافه وزن جلوگیری می نماید.  زعفران باعث پایین آمدن شاخص توده بدنی (bmi) نیز می‌شود. اما مصرف بیش از اندازه آن باعث بروز مشکلاتی برای فرد خواهد شد در نتیجه باید به میزان مجاز از آن مصرف کرد.

دمنوش زعفران بی شک یکی از بهترین خوشمزه ترین دمنوش ها برای پذیرایی به شمار می رود که از خواص آن نباید غافل بود البته باید توجه داشت که در مصرف آن اعتدال را رعایت کنید.

دمنوش چای ترش

دمنوش چای ترش
دمنوش چای ترش

دمنوش بعدی که از آن می توان به عنوان یکی از دمنوش های بسیار خوشمزه و عالی یاد کرد دمنوش چای ترش است. این دمنوش با رنگی بسیار زیبا و چشم نواز و با طعمی ترش و گس در میان افراد بسیاری محبوب و دوست داشتنی است.

حتما بخوانید  در زمان آلودگی هوا مصرف آب و نوشیدنی‌ها را افزایش دهید

دمنوش چای ترش با طبعی سرد و خشک برای افراد گرم مزاج بسیار مناسب است. دمنوش چای ترش را هم به صورت گرم و هم به صورت سرد می توان مصرف کرد؛ به همین دلیل این دمنوش جز نوشیدنی‌های بسیار پر طرفدار، خصوصا در فصل تابستان محسوب می‌شود.

آماد‌ه کردن این دمنوش بسیار ساده است فقط کافی است یک قاشق چایخوری از این گیاه را داخل قوری آب جوش و یا فرنچ پرس بریزید، ۵ دقیقه بعد دمنوش شما آماده است. در صورتی که دمنوش های ملس را می پسندید خوب است بدانید، برای ملس کردن طعم این دمنوش می توان از مقداری نبات و یا یک قاشق مربا خوری عسل استفاده کرد.

در صورتی که تمایل به آشنایی و خرید فرنچ پرس دارید می توانید با مراجعه به وبسایت هایی همچون خانه شکلاتی مراجعه نمایید و اطلاعات کافی در مورد این محصول کسب کنید.

آشنایی با خواص دمنوش چای ترش

دمنوش چای ترش سرشار از ویتامین C است که در رشد و ترمیم بافت ها، محافظت از استخوان‌ها، دندان ها و همچنین التیام زخم ها تاثیر بسزایی دارد. این دمنوش برای افراد مبتلا و یا مستعد دیابت بسیار مطلوب است؛ زیرا باعث کنترل قند خون می شود و تاثیر مثبتی بر روی مقاومت به انسولین دارد. با استفاده از دمنوش چای ترش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک کاهش می یابد.

دمنوش چای ترش به حفظ کلسترول خون در محدوده نرمال کمک می کند. این دمنوش بی نظیر از بروز چاقی جلوگیری می کند. در یک تحقیق نشان داد‌ه شد‌ه افرادی که به طور مرتب ۱۲ هفته از چای ترش به عنوان نوشیدنی استفاده کرد‌ه اند، نسبت به سایر افراد چربی بدن و شاخص توده بدنی دارند.

دمنوش به لیمو

دمنوش به لیمو
دمنوش به لیمو

دمنوش بعدی ‌که می توان از آن به عنوان یک نوشیدنی در مهمانی های خاص یاد کرد دمنوش به لیمو است. دمنوش به لیمو علاوه بر طعم بی نظیر، عطر مطبوع و دلنشینی هم دارد. دمنوش به لیمو با طبعی گرم و خشک مناسب فصول سرد سال و افراد سرد مزاج است. البته این موضوع به این معنی نیست ‌که افراد گرم مزاج نمی توانند از این دمنوش مصرف کنند، بلکه با رعایت چند نکته از جمله استفاده از مصلح مناسب، می توانند از خواص بی شمار این دمنوش بهره مند شوند.

طرز تهیه دمنوش به لیمو بسیار ساده است، به همین دلیل جزء نوشیدنی‌های راحت و فوری محسوب می شود. برای تهیه این دمنوش فوق العاده 2 قاشق مرباخوری به لیمو را دورن قوری متوسط می ریزیم، درب قوری را بسته و ۱۵ دقیقه روی شعله غیر مستقیم قرار می دهیم (برای آماده شدن این دمنوش به صورت اصولی و همچنین در سریع ترین زمان ممکن، می توان از فرنچ پرس استفاده کرد). این دمنوش را هم پس از آماده شدن می توان با مقداری نبات یا یک قاشق مرباخوری عسل نوش جان کرد.

فرنچ پرس استنلی

آشنایی با خواص دمنوش به لیمو

دمنوش به لیمو سرشار از مواد معدنی مانند منیزیم و کلسیم است؛ همچنین این دمنوش حاوی ویتامین هایی مانند ویتامین C است. دمنوش به لیمو حاوی مقدار بسیاری آنتی اکسیدان است که سبب ایجاد تعادل هورمونی در بدن می شود. نتیجه این تعادل در بانوان، ایجاد احساس آرامش و راحتی در بدن است.

  • کاهش اضطراب و نگرانی
  • کمک به هضم غذا
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
حتما بخوانید  طراحی و چیدمان یک کافی بار خانگی شیک و ساده

دمنوش دارچین

دمنوش خوشمزه برای مهمانی

و اما دمنوش آخر که از محبوب ترین نوشیدنی ها، سرشار از خاصیت های گوناگون است و همچنین عطر و طعم بی نظیری دارد، دمنوش دارچین است. دارچین دارای طبعی گرم و خشک است و مصرف آن به افراد بلغمی مزاج بسیار توصیه می شود. دارچین به دو صورت چوب و پودر شد‌ه قابل استفاده است که برای تهیه دمنوش بیشتر از نوع چوب آن بهره می بریم.

آشنایی با خواص دمنوش دارچین

دارچین بهترین ماده خوراکی برای تجدید نیرو و انرژی است. تفاوتی نمی کند که ضعف وارد شده به شخص در اثر کهولت سن باشد یا فشار روحی و یا حتی بیماری جسمی. در هر حالت دمنوش دارچین باعث تجدید قوا و برگرداندن انرژی فرد می شود.

دمنوش دارچین معده را تقویت می کند و باعث آرامش معده در دردهای مزمن و رفلاکس می شود. گوارش و هضم غذا را بهبود می بخشد و از نفخ معده جلوگیری می کند. دمنوش دارچین برای افزایش نیروی جنسی بسیار کاربرد دارد. این دمنوش بی نظیر باعث تحریک عضلات رحم می شود و برای زایمان های سخت بسیار کاربردی است.

دارچین از بسیاری از قرص‌هایی که برای درمان درد عادت ماهانه به کار می‌روند بهتر است. استفاده از دارچین برای بانوانی که از درد پریود رنج می برند توصیه می‌شوند. حتی بانوانی که عادت ماهانه منظم ندارند، می‌توانند برای تنظیم آن از دمنوش دارچین استفاده کنند.

چوب دارچین به دلیل اینکه رطوبت را از بدن جذب می کند، برای افراد مبتلا به روماتیسم که دردهای مفصلی را تجربه می کنند نوشیدنی ایده آلی است. دمنوش دارچین بسیار نشاط آور و آرام بخش است و از بسیاری داروهای ضد استرس و افسردگی بهتر عمل می کند به همین دلیل است که  دارچین به والیوم گیاهی معروف شده است. دمنوش دارچین باعث جلوگیری از کم خونی می شود و فشار خون را در حالت نرمال و متعادل نگه می دارد.

سخن پایانی

مصرف دمنوش های گیاهی به علت خاصیت های درمانی که دارند مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته اند. اما نکته جالب این دمنوش ها استفاد‌ه در مهمانی ها و دورهمی ها است. بسیاری افراد استرس روزمره خود را با نوشیدن یک فنجان دمنوش گیاهی بر طرف می کنند. امیدواریم این دستورات دمنوش خوشمزه برای مهمانی برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.