راهنمای خرید بهترین قمقمه ورزشی برای تابستان

خرید قمقمه ورزشی

این روزها افراد بسیار زیادی به تناسب اندام خود اهمیت می دهند و به دنبال راه های درست و اصولی کاهش وزن هستند. از طرفی ورزشکاران بسیاری در سطح های مختلف ورزشی هرروز تمرینات و برنامه خود را در محیط های گوناگون انجام می دهند. همه افراد می دانند که با انجام هر نوع ورزش به خصوص در تابستان، آب بدن به واسطه تعریق زیاد، از بدن خارج می شود. در نتیجه باید وسیله ی مناسبی برای نوشیدن آب در طول روز و به ویژه در هنگام ورزش داشته باشیم تا با کمبود آب در بدن مواجه نشویم. قمقمه های ورزشی از بهترین وسیله هایی هستند که هر ورزشکار باید به همراه داشته باشد. در ادامه به راهنمای خرید بهترین قمقمه ورزشی برای تابستان می پردازیم.

خرید قمقمه دو قلو
خرید قمقمه دو قلو

نکات مهم در خرید قمقمه

برای خرید قمقمه باید به مواردی توجه کرد، تا خریدی به صرفه و مناسب داشته باشیم. به عنوان مثال قمقمه دوچرخه سواری به علت قرارگیری در هوای گرم باید ویژگی های خاصی داشته باشد. در ادامه به معرفی بعضی نکات مهم در خرید قمقمه ورزشی و سایر قمقمه ها می پردازیم.

قابلیت شستشوی راحت

قمقمه باید قابلیت شستشوی آسان را داشته باشد؛ به این معنی که درپوش قمقمه به راحتی باز شود و داخل آن به صورت کامل شسته شود و البته فضای کافی برای ورود هوا به قمقمه برای خشک شدن کامل آن وجود داشته باشد. در صورتی که قمقمه قابلیت شستشوی کامل نداشته باشد، ممکن است با باقی ماندن رطوبت محل رشد باکتری در قمقمه فراهم شود. البته امروزه قمقمه ها قابلیت ویژه ی شستشو با ماشین ظرفشویی را دارند که در قسمت توضیحات آن ها درج شد‌ه است.

ظرفیت قمقمه

ظرفیت قمقمه ارتباط مستقیم با میزان استفاده شما از آب و همچنین مدت زمان تحرک و ورزش شما دارد. در صورتی که ورزش های سنگین و طولانی انجام می دهید باید از قمقمه هایی با حجم و گنجایش بالا استفاده کنید تا در حین ورزش با مشکل موجه نشوید. اما اگر برای پیاده روی های روزانه خود اقدام به خرید قمقمه می کنید باید به وزن محصول مورد نظر توجه شود. چنانچه قمقمه ای با ظرفیت بالا خریداری کنید در هنگام پیاده روی حتما به مشکل می خورید و سنگینی قمقمه شما ار از ادامه ورزش باز میدارد.

خرید قمقمه ورزشی
خرید قمقمه ورزشی

حفظ دمای آب

درصورتی که ثابت حفظ دمای آب در قمقمه برای شما مهم است، به هیچ عنوان قمقمه های پلاستیکی خریداری نکنید. برای اینکه آب در دمای مد نظرتان ثابت بماند، باید از قمقمه هایی استفاده کنید که مواد به کار رفته در آن ها این قابلیت را داشته باشد. این قمقمه ها که از بهترین و با کیفیت ترین محصولات در بازار محسوب می شوند، قابلیت حفظ دمای نوشیدنی های سرد و گرم را با توجه به دمای آن ها دارند. (استفاده از نوشیدنی های گرم در قمقمه های پلاستیکی می تواند خطرات جبران ناپذیری برای سلامت بدن به همراه داشته باشد.)

خرید غول تراول ماگ
خرید غول تراول ماگ

ویژگی های ظاهری

خرید قمقمه ای که بند داشته باشد برای افرادی که علاقه مند به پیاده روی هستند و همچنین کودکان توصیه می شود. برخی ورزشکاران از قمقمه های به عنوان شیکر ممکل بدنسازی استفاده می کنند، به همین علت درجه بندی قمقمه برای این افراد حائز اهمیت است. با استفاده از قابلیت درجه بندی می توانید میزان آب مصرفی در حین ورزش را محاسبه کنید تا از مقدار مورد نیازتان آب کمتری مصرف نکنید.

حتما بخوانید  اهمیت تغذیه سالم برای دانش آموزان و کودکان

مدل سرپوش قمقمه

قمقمه ها معمولا درب های متفاوتی دارند. بیشترین انواع سرپوش که در قمقمه ها به کار می روند آویزی، دکمه ای و پیچی است که با توجه به نوع کاربرد قمقمه و همچنین طراحی آن مورد استفاده قرار می گیرد. برای قمقمه دوچرخه سواری برای راحتی دوچرخه سواران هنگام مصرف بیشتر از انواع دکمه ای استفاده می شود. در ورزش هایی که تحرکت زیادی دارند معمولا از سرپوش های پیچی به کار گرفته می شود تا در زمان هم زدن، آب از آن خارج نمی شود.

قیمت

قمقمه ها با توجه به مدل، جنس، ظرفیت و موارد دیگر قیمت های متفاوتی دارند. مثلا قمقمه هایی که از پلاستیک تولید می شوند قیمت کمتری نسبت سایر قمقمه ها دارند. به هر میزانی که قمقمه مجهز باشد بر قیمت آن تاثیر دارد و هزینه بیشتری باید پرداخت شود.

آشنایی با انواع قمقمه ورزشی

قمقمه های ورزشی با توجه به نوع عملکرد و همچنین نیاز افراد در انواع گوناگونی طراحی و تولید می شوند.

قمقمه ورزشی فلزی

قمقمه‌های فلزی از جنس فولاد ضد زنگ یا آلومینیوم ساخته می‌شوند. آنها معمولاً دارای دیواره‌های دوجداره هستند که می‌توانند حرارت مایع را برای مدت زمان بیشتری نگه دارند. قمقمه‌های فلزی معمولاً بیشترین مقاومت را در برابر ضربه و سایش دارند و برای فعالیت‌های ورزشی خارجی مناسب هستند.

قمقمه ورزشی پلاستیکی

قمقمه‌های پلاستیکی اغلب از جنس پلی‌ترموپلاستیک ساخته شده‌اند و سبک و مقاوم هستند. آنها دارای قفل‌ها و درپوش‌هایی هستند که از نشت آب جلوگیری می‌کنند. قمقمه‌های پلاستیکی معمولاً ارزان قیمت هستند و در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی موجود هستند.

خرید قمقمه سه قلو
خرید قمقمه سه قلو

قمقمه ورزشی سیلیکونی

قمقمه های سیلیکونی از محبوب ترنی مدل های قمقمه هستند به ویژه در میان دختر خانم هایی که ورزش می کنند. جنس سیلیکونی این قمقمه ها به حفظ دمای نوشیدنی کمک می کند و یک انتخاب مناسب برای افرادی که زمان زیادی در فضاهای خارج از خانه سپری می کنند می باشد. این قمقمه ها معمولا قابلیت قرارگیری در ماشین ظرفشویی و ماکروویو را دارند.

حتما بخوانید  معرفی برند جی کا؛JiaKang 

قمقمه ورزشی جاجی

قمقمه‌های زجاجی از جنس شیشه مقاوم هستند و ظاهری زیبا و شفاف دارند. این قمقمه ها معمولاً بدون عناصر متحرک هستند و می‌توانند طعم و بوی مایع را حفظ کنند. قمقمه‌های زجاجی به دلیل وزن بیشتر، برای فعالیت‌های ورزشی آرام تر مناسب هستند.

قمقمه ورزشی با طرح های خاص

شاید جالب باشد بدانید که قمقمه‌های ورزشی با طراحی‌ها و ویژگی‌های خاصی نیز وجود دارند. برخی از آنها دارای شلنگ یا صمام‌هایی هستند که در هنگام ورزش، آب را به صورت مستقیم ارائه می‌دهند. همچنین، برخی از قمقمه‌ها دارای فیلتر آب برای تصفیه مایعات هستند.

سخن پایانی

خرید قمقمه ورزشی کاملا به نیاز و سلیقه افراد بستگی دارد در نتیجه هر شخصی با توجه به معیارهایی که دارد باید اقدام به خرید قمقمه کند. با مراجعه به فروشگاه خانه شکلاتی می توانید با انواع قمقمه های ورزشی، اسموتی، قمقمه های فانتزی و مدل های بی شمار قمقمه آشنا شوید و در همین سایت اقدام به خرید اسموتی و قمقمه دوچرخه سواری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.